14 Şubat 2017 Salı

Sevgililer Günü Kurabiyesi

Sevgililer Günü Kurabiyesi



Şıpsevdi sakızlarını bilirsin sen.
Aşkın ne olduğunu neredeyse onlardan öğrenmedik mi?
Bu kurabiyeleri hazırlarken aklıma geldiler.
'Aşk ona kurabiye pişirmektir' dedim ben de kendi kendime.
İçimden de 'o sevmese bile..' diye eklemek zorunda kaldım.
Çünkü kurabiye sevmiyor.
Ama ben seviyorum.
O sevmiyor diye de kurabiye pişirmeyecek halim yok herhalde.
Ben yerim olur biter :)

Biraz kendim için zahmete girmiş oldum ama olsun.
Sen de o, bu fark etmez yaparım ben de bu kurabiyelerden diyorsan sevdim seni.
Yap,kendini ödüllendir.
Hayat kısa ne de olsa.
İçini güzel şeylerle doldurmalı.
Sevgililer günün de kutlu olsun bu vesile ile sevgili takipçim.






Sevgililer Günü Kurabiyesi

(Yaklaşık 25 adet)

Malzemeler :

3 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
250 gr soğuk  tereyağı
1 büyük yumurta
1 paket şekerli vanilin
1 çay kaşığı likit kırmızı gıda boyası

Hazırlanışı :

  1. Tereyağ ve şekeri mikserin düşük hızında krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.
  2. Yumurta, şekerli vanilin ve unu ilave ederek elinizle homojen bir hamur yoğurun.
  3. Hamurun 3/1 lik bölümünü başka bir kaba alarak kırmızı gıda boyası ile karıştırın.
  4. Kırmızı hamurunuzu 1 cm kalınlığında merdane yardımı ile açıp,kalp şeklindeki kalıp ile keserek parçaları birleştirin.(2 ayrı hamur oluşturdum ben.)
  5. Beyaz hamurunuzu ince ince açarak dikkatli bir şekilde fotoğraftaki gibi kırmızı hamurun etrafına yerleştirin.
  6. Streç film yardımı ile sararak elinizle silindir şekli vermeye çalışın.
  7. Buzdolabında en  az 1 saat bekledikten sonra yarım cm. kalınlığında dilimleyerek 200 derece fırında 8-10 dk kadar pişirin.
  8. 3-4 gün kapaklı kaplarda tazeliğini koruyabilen kurabiyeleriniz hazır.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder