5 Şubat 2017 Pazar

Fırında Patates Dolgulu Mantar



Fırında Patates Dolgulu Mantar




Biliyorum sen de mantarın içine kaşar peyniri koyarak yeri geldi mangala,yeri geldi fırına atarak afiyetle yedin.
Beş dakikada hazırladığın için kendinle gurur bile duydun belki.
Ne kadar da pratiğim diye düşündün.

Beş dakikana 10 dakika daha ilave ederek bu sefer farklı bir mantar dolması yapmaya ne dersin?
Tek yapman gereken iki tanecik patates haşlamak iken kaşar peynirinde bu kadar ısrarcı olmaya gerek var mı tatlım?

Bir pazar sabahı kahvaltısı için iyi bir alternatif olabileceği gibi aslında nerede ne zaman yapsan yenebilecek bir atıştırmalık bu.

Sen yine kaşar peyniri koy, ben koyma demiyorum.
Ama patatesin içine koy bak göreceksin bu sefer daha çok gurur duyacaksın kendinle.
Tabi  üstündeki sarımsak tozu ve tereyağ ile sotelenmiş etimek kırıntılarının sağladığı katkıyı es geçemiyorum ama tarifime geçiyorum bak.

Fırında Patates Dolgulu Mantar

Malzemeler :

10-12 adet büyük boy kültür mantarı                      
2 küçük boy patates
1-2 çorba kaşığı bezelye
1-2 dal maydanoz
2-3 çorba kaşığı kadar rendelenmiş kaşar peyniri
4-5 adet etimek
1 çorba kaşığı tereyağ
Sarımsak tozu
Tuz 
Karabiber

Hazırlanışı :


  • Mantarların saplarını çıkartıp kabuklarını soyun (üzgünüm ama ben mantarları soyuyorum)
  • Patatesleri ve bezelyeyi haşlayarak hafif püre haline getirin.
  • Kıyılmış maydanozu tuzu,karabiberi ve rendelenmiş kaşar peynirini ilave ederek karıştırın.
  • Mantarların içlerine bir kaşık yardımı ile doldurun.
  • Etimekleri kırıntı haline getirip tavada kızgın tereyağına sarımsak tozu serperek 1-2 dakika soteleyip pürelerin üzerine ilave edin
  • Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 15-20 dk kadar etimekler kahverengileşinceye kadar pişirip servis edin.














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder