21 Şubat 2017 Salı

Lübnan Salata


Bu salatanın gerçek adı Narlı Cevizli Buğday Salatası
ama öyle söyleyince hiçte havalı durmuyor değil mi?

O yüzden ben ona Lübnan Salatası diyorum.
Hatta bunun bir Lübnan salatası olduğuna kendimi o kadar çok inandırıyorum ki bir gün Lübnan'a gidip bu salatadan göremezsem hesap  bile sorabilirim yerli halka nasıl bilmezsiniz diye.

Bu buğdaylı salata et yemeklerinin yanına bilhassa çok yakışıyor.
Davet sofralarında bir çeşit de olabilir
Çayın yanına da eşlik edebilir türden.

Beni bu salatada tek korkutan şey ise nar ayıklamak.
Bazen mutfağı meydan muharebesine dönüştürebiliyorum çünkü.
Ama olsun.
Gerisi gayet kolay olacak bakınız





Lübnan Salatası

Malzemeler :
2 su bardağı aşurelik buğday
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz içi
1 su bardağı ayıklanmış nar tanesi
4-5 dal taze soğan
1/2 demet dereotu
1/2 demet maydanoz
1/2 demet taze nane
Sosu İçin:
1,r çay bardağı sızma zeytinyağı 
1 çay bardağı nar ekşili sos
Yarım limonun suyu
1/2 tatlı kaşığı tuz

Hazırlanışı :
Orta boy bir tencerede bol miktar su ile bir gece önceden ıslattığınız aşurelik buğdayları yumuşayana kadar haşlayın.

Süzdüğünüz buğdayların üzerine sosunu çekmesi için henüz sıcakken nar eksişi,tuz,zeytinyağı ve limonla hazırladığınız sosu ilave edin.

Soğumaya bırakın.
İnce kıydığınız taze soğan,nane, maydanoz ve dereotunu soğuduktan sonra ilave edin.

Ayıklanmış nar ve iri çekilmiş cevizi de ilave ederek iyice karıştırın.

Servise hazır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder