26 Şubat 2017 Pazar

Limon Aromalı Fırın Sütlaç


Hiç düşündün mü neden herkesin annesi en güzel yemeği yapar diye?
Konu tat alma fizyolojisi ile ilgili değil de yaşadığımız anılarla ilgili olabilir mi?

Peki tat alma duyumuz çocukluğumuzda mı gelişir ve öyle kalır 
yoksa daha sonra eğitilebilir ve değiştirilebilir bir şey midir?

Mesela ben eskiden kati suretle sütlacın her türlüsüne karşıydım.
Bir tatlının içinde pilav olması fikri beni fazlası ile uzaklaştırıyordu konudan.

Pilav pilavdır, çikolata tatlıdır.
Tam bir çocuk denklemi değil mi?

Şimdilerde ise fazlası ile seviyorum bu tatlıyı..
Tabi ki fırın olanı tercih ediyorum bir de normal fırın sütlaç yerine birazcık da limon kabuğu rendeledik mi sanki böyle şekli ikiye katlanıyor gibi.

Hadi tarife geçelim.
Eskiden ağzıma sürmem dediğin şeyleri hala yemiyorsan bir dene derim ben.
Çok eskiden bir yerlerde okumuştum;tat alma duyusu yıllar geçtikçe değişiyor ve yaşlandıkça azalıyormuş.
Ağzının tadı tuzu yerindeyken yemek buldun ye,sopa buldun kaç yani. ;)

Limon Aromalı Fırın Sütlaç


Malzemeler :

1/2 su bardağı pirinç
1 su bardağı su
1 litre süt
1 su bardağı toz şeker bardağı 

1 yemek kaşığı mısır nişastası
1 adet yumurta sarısı
1/2 çay kaşığı kadar limon kabuğu rendesi

Hazırlanışı :

Yarım su bardağı pirinci iyice yıkayıp süzdükten sonra bir su bardağı su ile suyunu çektirerek dikkatlice haşlayın.

Suyunu çeken pirinçlerin üzerine 1 litre sütü ilave edin sık sık karıştırarak kaynatın.


Pirinçler iyice yumuşayıp sütle özdeşleşince toz şekeri ilave ederek 5 dk daha karıştırarak pişirin.


Bir  kase içerisinde nişastayı ve yumurta sarısını iyice çırpın.


Bir taraftan çırparken bir taraftan da sütlü karışımdan kaşık kaşık alarak yumurtalı karışımın ısısını yükseltin.


Nişastalı yumurtalı karışımı da sütlaca ilave edin 4-5 dk daha kaynatın.
Limon kabuklarını ilave ederek kaselere paylaştırın.

Fırın tepsinizin dibine bir miktar su ilave ederek 180 derece önceden ısıtılmış fırında, üzerleri kızarıncaya kadar pişirin.

Soğuyunca servis yapın. 
Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder