4 Ekim 2016 Salı

Zencefilli Tavuk Sote


Şu zencefile ve zerdeçala gereken önemi vermediğimizi düşünüyorum toplum olarak.
Ben hariç tabi.
Ben bildiğin sömürüyorum onları.
Mesela bu hazırladığım tabakta ikisi de var.
Zerdeçalla tanıştığımdan bu yana pek çok yemeğimi onsuz yapmaz oldum.
Bir kere bırak sağlıklı olmasını,kanseri önlemesini falan görsel olarak çok şey katıyor bulunduğu yemeye.

Kızım doğmadan önce işlettiğim yemek firmamda her gün zeytinyağlılar,salatalar gibi sağlıklı yemekler üretiyorduk minik ekibimizle birlikte.
Patates salatası bizim işletmemizde sıkça tercih edilen,sevilen bir salata çeşidiydi.
Her zaman haşlanmakta olan patateslere çay kaşığının ucuyla zerdeçal ilave ederdim.

Böyle bir işletmeniz olması insanları gözlemleyebilmek için harika bir ortam oluşturuyor.
Her daim farklı insanlarla karşılaşıyorsunuz.
Kimileri geliyor 'ooo muhteşem! Bu patatesler nasıl bu kadar sarı olabiliyor? diye soruyordu.
Kimileri ise 'aa ondan istemem boya var onda ben sağlıklı şeyler yemeye geldim' diyordu.
Zaten peşin hükümlü..
Nasıl laf anlatacaksın?
'Baharat o' demeye çalışıyordum.
Yüzüme bile bakmadan lafımı keserek 'şundan ver sen bana' diyerek başka yemeye işaret ediyordu.

Fakat ne ezikmişim ben.
Onu fark ettim şu an.
Çünkü bu anlattığım patates salatası ile ilgili durumu en az 5-6 kez yaşamışımdır.

Çakma yaşam koçları,sağlıklı beslenme guruları ile falan az uğraşmamışım zamanında. :)

Tüm bunları anlatırken ben de ara ara yapıyorum farkındayım
Sağlıklı beslenmek konusunu sık sık vurguluyorum.
Çünkü şu hayatta en önemli şey ne?
Tabi ki sağlık.

Bu arada aslına bakarsanız ben tavuk sote tarifi veriyorum ama evimde sık sık tavuk pişiriyorum desem yalan olur.
Organik bile olsa daha önceden de belirttiğim gibi tavuk etlerine pek güvenemiyorum.

Ama 'ara sıra olur öyle bir şey olmaz' dersen işte genellikle yavan bulunan göğüs etini muhteşem bir lezzete çevirecek tarifim aşağıda..
İlk çıktığında aktardan zerdeçal ve zencefil almayı unutma.
Hadi sağlıklı kal

Not: Görseldeki tavuk sotenin arkasındaki patates püresinde boya yoktur.Zerdeçal o zerdeçal.Oh yazdım rahatladım.Lafımı kesen de yok :) 
 

Zencefilli Tavuk Sote
     (4 kişilik)

Malzemeler:
4 adet organik piliç göğüs eti
2 su bardağı un
1 çorba kaşığı toz kırmızı biber
1 çay kaşığı kekik
1 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı pul biber
1/2 çay kaşığı karabiber
1/2 çay kaşığı toz  zencefil
1/3 demet maydanoz
2 diş sarımsak
5 yemek kaşığı tereyağ

Hazırlanışı : 


  • Tavuk etlerini kuşbaşı şeklinde doğradıktan sonra un,kırmızı biber,kekik,pul biber,karabiber,toz zencefilli genişçe bir kabın içinde iyice harmanlayın.
  • Tavuk etlerini bu hazırladığınız unlu karışımın içerisine ilave ederek her yerine bulaşmasını sağlayın.
  • Büyük bir tencerede 5 yemek kaşığı tereyağını eritin.
  • Tavuk etlerini eriyen yağın üzerine atarak 5 er dakikada bir karıştırmak sureti ile yarım saat kadar orta ateşte kapağı açık olarak pişirin.
  • Altını kapattıktan sonra 2 diş sarımsağı sıkın yada rendenin ince kısmı ile rendeleyin.İnce kıyılmış maydanozları da ilave ederek son bir kez karıştırın.
  • Sıcak ya da ılık servis yapın.                    
Afiyet olsun






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder