2 Ekim 2016 Pazar

Kadınbudu Köfte





Kadınbudu köfte evet kabul ediyorum biraz uğraştırıyor.
Ama bazı lezzetler için de o zahmeti çekmeye değiyor.
Acı gerçek bu.

O değil de bu atalarımız ne alem insanlarmış.
Yeri geldi beni çok zor durumlara düşürdüler.

Bazen içinden çıkılması zor anlar da yaşadım..
Bazen konuşamayacak kadar çok güldüğüm anlar da...

Bir de meslek olarak bu işi yaptığım için neler duydum,okudum ve yaşadım bir bilsen.

Kadınbudu köfteyi,dilber dudağını,sütlü Nuriyeyi falan bir nebze anlamaya hatta yaşatmaya çalışıyorum zaman zaman.
Şimdi anlayamadığım konuya geliyorum bak.

Tabuları yıkıyorum ve buraya seneler önce bir bulmaca vasıtasıyla öğrendiğim bir sebze ismini yazıyorum.
(o gün bulmaca çözmeyi bıraktım dermişim:))

Bakalım hiç duydun mu?

''Çükündür'' evet çükündür.
Bir insan neden bir sebzeye böyle isim koyar bilmiyorum.

Hadi biraz parmak kasları çalışsın ve bilmeyenler bir zahmet Google'dan bakıp geri dönsün.


Döndük mü?
Hiç gitmedin bile dimi?
Tembel teneke seni.
Ama bende inat ettim işte yazmıyorum buraya.
Bir ara bakarsın diye umuyorum.


Bundan sonrasını bakıp geri dönenler için yazıyorum;
Fena mı oldu? 
Bak kelime dağarcığına bir kelime daha eklendi.
Gerçi günlük hayatta kullanacak kadar cesur musun bilemem.
Ama genel kültür genel kültürdür.
Öyle değil mi?
Ne zaman nerede karşına çıkacağını bilemezsin.


Yalnız masum bir kadınbudu köfte tarifi nerelere geldi.
Ne yapayım malzeme veriyorlar elime değerlendiriyorum bende.

Konumuza dönecek olursak kadınbudu köfte çok sevdiğim ama kızartma olmasından dolayı sık yemeyi tercih etmediğim bir köfte türü.
Gerçekten sağlık açısından.
Birazcık uğraştırmasından dolayı değil yemin ederim.

Tarife geçelim ufak ufak öyleyse.
İki minik ön not ile..
Öncelikle evde ara sıra pirinç pilavı falan kalıyorsa bu tarif için buzdolabı poşetine koy at buzluğa.
Böylelikle pirinç haşlamak zorunda kalmazsın.

Maydanoz yerine dereotu da kullabilirsin.
Ben öyle yapıyorum.
Bir sonraki tarife kadar özle beni.
Ay ne megalomanım ayol.
Ya öyle yazasım geldi işte :)



Kadınbudu Köfte
   (15-20 adet için)

Malzemeler :
500 gr. orta yağlı dana kıyma
1 orta boy kuru soğan
1 su bardağı pirinç pilavı
1/3 demet maydanoz
Karabiber
Tuz

Kızartmak İçin:
Sıvıyağ
1 su bardağı kadar un 
2 adet yumurta

Hazırlanışı :

Kuru soğanı minik minik doğrayıp geniş bir tavada 1-2 yemek kaşığı sıvı yağ ile bir miktar kavurun.
Daha sonra kıymanızın yarısını bu soğanın üzerine ilave ederek suyunu çekene kadar kavrulmasını sağlayın.
Tuzu ve karabiberi ilave edin.
Soğumaya bırakın.
Soğuduktan sonra ince kıyılmış maydanozu,kalan çiğ kıymayı ve pirinçleri ilave ederek iyice yoğurun.
Elinizle şekillendirin.
Dinlenmeleri için en az yarım saat buzdolabında tutun.

Kızartmak için büyükçe bir tavada sıvıyağı kızdırın.
Ayrı ayrı kaplara un ve çırpılmış yumurta hazırlayın.
Köfteleri önce una sonra yumurtaya bulayarak altın sarısı renk alıncaya kadar önlü arkalı kızartın.

Kağıt havlu üzerinde yağını aldırdıktan sonra servis tabağına aktarın.

Afiyet olsun.


























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder