15 Ekim 2016 Cumartesi

Krepli Avcı Böreği


Son zamanlarda neden böyle pis pis tarifler yazdığımı ben de bilmiyorum.
Bakıyorum da hep bir pastalar,börekler,çörekler almış başını gidiyor.
Hem sağlıklı hayatı destekleyip hem de bu kadar hamur işi,kızartma vs. şeyler yazmak biraz çelişkili bir durum farkındayım.

Tarif bu..
Ben yazayım da sen her gün her gün yapma tabi.
Bende yapmıyorum zaten.
Bunlar böyle bir kenarda duran joker tarifler olsun.


Bu arada çok pis de bir tarafım var.
Genetiğim.
Hiç kiloma dikkat etmek zorunda kalmadım şu hayatta.
Beni her gören 'yapıyorsun yapıyorsun ama sen yemiyorsun galiba bunlardan' diyor.
Yemez olur muyum?
Fotosentez yapmıyorum herhal.
Bende yiyorum ama kilo almıyorum.
'Su içsem yarıyor ayol' diyen hemcinslerimi sinir edecek gıcık bir türüm yani. 
Çok üzgünüm.
Ama suç bende değil baba tarafımdan miras kalan genlerimde sanırım.



Beni bırakıp avcı böreğine dönecek olursak... 
Öncelikle bu börek hakkında bugüne kadar tüm bildiklerini unut.
Düğün dernek vb. gibi bir yerlerde yediysen yüksek ihtimal hazır yufkalısına denk gelmişsindir.
Hele bir de soğuduysa onu çiğneyip yutayım derken çene kasların ağrımış,belki hayattan bile bezmişsindir.
Bana öyle oluyor çünkü :)
İnsan börek yiyecek diye yorulur mu?
İşte yufka ile olursa yorulur.
Halbuki kreplisi öyle mi?
Soğusa bile güzelliğinden ödün vermez.
Dışı çıtır çıtır içi yumuşacık bir kenarda öylece seni bekler.

Bir gün şu böreği yapayım dersen yufka işini bir kenara bırak derim anlayacağın.
Zaten bir daha da o bıraktığın kenardan almayacaksın bak buraya yazıyorum.
Günlük kehanetlerimi de yaptıktan sonra ufaktan tarife geçiyorum.

Avcı Böreği
    (20 adet kadar)

Krep İçin:

   1 litre süt
    3 su bardağı un
   4 adet yumurta
   1 çay kaşığı tuz

İçi Harç İçin :

    500 gr kıyma
    1 kuru soğan
    3 yemek kaşığı sıvıyağ
    1 çay bardağı iri kıyılmış ceviz içi
    1/3 demet kıyılmış maydanoz
    Karabiber
    Tuz

Üzeri için :
  
     2-3 adet çırpılmış yumurta
     1-2 su bardağı kadar galeta unu

Kızartmak İçin :

      Sıvıyağ



Hazırlanışı :

     1-Krep hamurunu hazırlamak için derin bir kapta tüm malzemeleri mikser ile çırpın.
Kreplerin yapılacağı tavayı yüksek ateşe alıp yapışmaması için az sıvı yağ ile yağlayın.
Kepçe ile krep hamurundan alıp tavaya dökün hızlıca yaydırın ve önlü arkalı krepleri pişirin.
Soğumaya bırakın.


     2-İç harç için kuru soğanı ayrı bir tavada kavurun.
Soğanlar biraz piştikten sonra kıymayı ilave edin.
Baharatlarını da ilave ederek kıyma suyunu salıp çekinceye dek pişirin.
Biraz soğuduktan sonra ince kıyılmış maydanozu ve ceviz içini ilave ederek karıştırın

     3-Krepleri tezgahın üzerine alarak soğuyan iç harçtan iki üç kaşık kadar alarak kreplerin kendinize yakın tarafına koyun.
Dikkatli bir şekilde kenarlarını da kapatarak rulo şekli verin.

     4-Geniş bir kasede yumurtaları çırpın.
Ayrı bir kaseye de galeta ununu dökün.

     5-Hazırladığınız krepleri tek tek önce yumurtaya sonra galeta ununa bulayarak kızgın yağda altın sarısı renk alıncaya kadar kızartın.

Yağlarını kağıt havlu üzerinde süzdürdükten sonra servis tabağına alın.

Afiyet olsun.



Minik bir iki notum var:
  • Krepleri mümkün olduğunca ince dökün.
  • Bu börekleri kızartmak yerine fırında da pişirebilirsiniz.
  • Yağın ısısını ara sıra kontrol etmeyi unutmayın.Börekler hızla olmaya başladıysa orta ateşe alabilirsiniz ki yanmasınlar.




 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder