24 Ekim 2016 Pazartesi

Avokado Tost


Başımın dertte olduğu hepi topu üç sebze var benim.

  •  Anlam veremediğim 'kuşkonmaz'
  •  Lüzumsuz 'kişniş otu'
  •  Ne manaysa  'avokado'su 

Bunlar işte..
Yıldızımız bir türlü barışmıyor maalesef üçlü ile.
Bildiğin ağzım kamaşıyor.

Her defasında şu avokadoyu da alırken kendime ''tamam bu sefer olacak bu iş'' diyorum.
Sonuç hep fiyasko..
Ağzıma attığım anda gelen o pişmanlık duygusu.
Bir yandan çıkarsam mı çıkarmasam mı diye düşünürken diğer yandan bastıran 'hayır alışacaksın, sakin ol' diyen iç sesimle kavga dövüş halim derken masadan beter vaziyette kalkıyorum.
İnsan yediği şeyden ne olursa olsun zevk almalı.

Bu şartlar altında şimdi buraya da 'bir avokado tost yapmışım parmaklarını yersin' falan yazamayacağım.
Ben hiç beğenmedim.
Doğruya doğru.
Hem beğenme ''hem tarif ver ne ayaksın kızım sen'' deme..
Deme işte.
Ben beğenmesem de beğenenler de var.
Bayılıyorum diyen bile var.
'Nesine bayılıyorsun yavrum anlamıyorum ki' diyorum.
Tabi içimden.
Öyle herkese her şey söylenmez :)

Neyse bir şey daha söylemeden  geçemeyeceğim.
Avokado tost diyorlar bu yaptığıma.
Allah aşkına oradan bakınca tosta benzeyen bir yanı var mı şunun?

Anamızın karnından avokado ile doğmadık, belki çok tanımıyoruz bu meyveyi ama bir tostun da neye benzediğini üç aşağı beş yukarı biliyoruz.

Artık kim uydurduysa...

Hadi ben ufaktan pratik tarife geçiyorum.
Gitmeden Cemal Süreyya'nın şu meşhur sözünü de sıkıştırayım şuraya da tam olsun.

                         ''Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem

                                       ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı''

    Hadi  mutlu kal!!!



Avokado Tost
        (1 kişilik)
 Malzemeler:

1 büyük dilim ekşi mayalı tam buğday ekmeği
1 olgunlaşmış avokado
1 yemek kaşığı labne peyniri
1/2 limonun suyu
2-3 yaprak ince kıyılmış maydanoz
1 yaprak taze soğanın yeşil kısımı

Üzeri için
1 adet yumurta
Pul Biber
Chia Tohumu
1 tatlı kaşığı zeytinyağ

Hazırlanışı:

1-Avokadoyu tırtıksız bir bıçakla dört tarafını da bıçağın etrafında döndürerek kesin.
İki avucunuzun içine alarak zıt yöne çevirerek açın.
Çekirdeğini çıkarıp kabuğunu soyun.
Mutfak tahtası üzerinde çatal yardımı ile iyice ezin.
Labne peyniri,limon suyunu,yeşillikleri ve baharatları ilave edin.
Karıştırın.

2-Ekmeği kızartın.
Sıcakken zeytinyağını üzerine gezdirin.
Avokado sosunu üzerine sürün.

3-Yumurtayı tavada rafadan pişirip üzerine dikkatlice yerleştirin.
Chia tohumu ve pulbiber ile servise hazır.














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder