31 Ekim 2016 Pazartesi

Patatesli Kek



'Patates' benim günlük hayatta kendimi hımbıl hissettiğimde sıklıkla kullandığım bir kelime..

Mesela bak;

-''ee naber canım, ne yapıyorsun?''

-''patates gibi oturuyorum işte'' deyiveriyorum.

Burada patates bir işe yaramaz anlamında olsa da aslında öyle değil..
Ben de hımbıl değilim zaten
Konumuzda bu değil.

Yine bir kek tarifi vereceğim konu sapmasın şimdi..

Ay ya da sapsın boş verelim..
Patatesten önce hımbıllığım hakkında yazayım.
Kendimi sürekli bir şeyler üretmek zorunda hissediyorum.
Miskinlik bana göre değil!
Gereğinden fazla uyku gereksiz!
Ve televizyon dizileri resmen katil! 
Bu da sapan bir konunun sapması oldu resmen.

Ne diyordum ben?
Bir şeyler üretmem lazım diyordum.
Bakınız bu blog bile bu sebepten doğdu örneğin.


Şu an bile bir taraftan bu yazıyı hazırlarken diğer yandan instagram'a da yazı yazıyorum. :)
Kendimi sadece bir tek şey ile ilgilenirken çok nadiren buluyorum.
Belki de sadece uyurken uyuyorumdur.. :)

Yani aslen hımbıl değilim..
Bir dakika şu kelimenin TDK'da tam açıklamasına bakalım. 
hımbıl    
sf. Uyuşuk, tembel: “Zekâ olmadı mı akıl biraz hımbıl kalıyor.” -A. İlhan.
 Güncel Türkçe Sözlük hımbıl    Şişman ve uyuşuk (kimse).


Yok yok ben bu değilim.
Kendime haksızlık etmişim senelerce.

Bir daha 'patates gibiyim,patates çuvalı gibiyim' diyerek kendime ve bu çok fonksiyonlu sebzeye haksızlık etmeyeceğim.

Yine de yetmiyor yaptıklarım, o ayrı mesele..
Belki de o yüzden patatese benzetiyorum kendimi..
Daha aklımda milyonlarca yapacak işim olup da yapamayınca 'patatese bağladım yine'' diyorum mesela.. :)

Bu arada sadece kendime değil patatese de haksızlık etmemeliyim.
Ne çok sey yapılıyor kendisinden düşünsene bir.
Kızartması,püresi derken bak kek bile oluyor.

Hem pratik hem de nereye çeksen oraya gelecek bir kek kendisi.
Kahvaltı da ye.
Tezgahta dursun git gel, at ağzına.
Çayın yanında ye.
Arkadaşına giderken yap,götür.
Misafir çağırınca yap,ikram et.
Pikniğe götür.
At çantaya parka götür çocuk acıkınca çıkart yedir.
Akşam yemeğinde ekmek yoksa o niyetle bile yersin.
Yeter ki sen inan. 
:)

Hadi tarife geçeyim sonra başka işlerim var bissürü bissürü.



Patatesli Kek

Malzemeler :

3 adet orta boy patates
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
2,5 su bardağı un
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1/3 demet dereotu
1/3 demet maydanoz
1/2 demet taze soğan
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı pulbiber
Üzerini süslemek için çörek otu ve susam

Hazırlanışı :

Patatesleri soyup küp küp doğrayın.
Hafif diri kalacak şekilde tuzlu suda haşlayın.

Derin bir kapta sıvıyağı,yoğurdu,yumurtayı çırpın.
İçine çörek otu ve susam hariç ince doğradığınız yeşillikleri,baharatları ve unu ilave edin.

Haşlanmış patatesleri de bir miktar soğuttuktan sonra ilave ederek hepsini karıştırın.

Yağladığınız kek kalıbına alarak üzerine çörek otu ve susam serpin.

180 derecede 30 dakika kadar pişirin.

Soğuduktan sonra dilimleyerek servis edebilirsiniz.


Yine notum var:

Bu keki yaparken çırpma işlemi için miksere ihtiyaç yok.
Tel bir çırpıcı ile de yapabilirsiniz.

Dilersiniz beyaz peynir,kaşar peyniri gibi peynir ilavelerinde de bulunabilirsiniz.



































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder