21 Eylül 2016 Çarşamba

Yer Elması Salatası


Çocukluğumdan bu yana gitmeye bayıldığım yerlerin başında pazarlar geliyor.

Semt pazarları..

Kimilerini bunaltan ya da korkutan bu alanlar bana oldum olası eğlenceli gelmiştir.


Hiç bir şey olmazsa o tezgah başındaki pazarcıların karşıdan karşıya atışmalarını dinlemeyi dene.
En somurtkan halinle gitmiş olsan bile gülecek bir şeyler çıkıyor mutlaka.


Bazen hepimizin tezgahlarda gördüğü ama hiç denemediği bir sebzeyi ben poşetime avuç avuç doldururken yaşlı teyzeler ''evladım ne yapıyorsun ki sen bununla?'' diye soruyorlar.

Ayak üstü tarif ediyorum.
'Bana da tart oğlum yarım kilo.
Deneyelim bakalım' diyor cesur olanı.

Yer elması konusunda bir anım var.
Onu da anlatayım sonra tarifime geçiyorum.

Bir kadın 8-10 yaşlarında tahmin ettiğim oğluyla yanaştı  tezgaha.
Maruldur maydanozdur aldı.
Parasını öderken bende yer elması seçiyorum bir yandan.

-'O ne abla' dedi bana çocuk.
-'Yer elması' dedim
-'Aaa okulda öğretmenim bana yer elması diye bağırıyor kızınca'' dedi.
Annesine dönüp heyecanla 'anne bundan alalım mı?' diye sorduğunda kadın 
-'Oğlum acı onlar ne yapacaksın' dedi müdahele etmeme bile fırsat kalmadan da gözden kayboldular.


İşte bir çocuğun yer elması ile münasebeti daha başlamadan bitti o anda maalesef.
Hem de kandırılarak.
Zira 'acı' ve 'yer elması' kelimeleri yan yana gelemeyecek kadar saçma.
Çünkü yer elması içerinde bulunan karbonhidrat sebebiyle tatlı bir sebzedir.

Şimdi şu pratik salata tarifime geçiyorum.
Haydi yer elması girmeyen ev kalmasın.


Yer Elması Salatası :
       (4 kişilik)

300 gr yer elması
1/3 demet maydanoz
1 orta boy kırmızı soğan
1 adet limon
4 yemek kaşığı nar sirkesi
5-6 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz

Yapılışı :


  • Yer elmalarını iyice yıkadıktan sonra kabuklarını soymadan halka halka doğrayın.
  • Soğuk su dolu bir tencerede üzerini geçecek kadar su ile doldurup orta ateşte pişmeye bırakın.
  • Kaynamaya başladıktan 7-8 dakika sonra bir tane yer elması alıp pişip pişmediğini kontrol edin.(Diriye yakın olmamalılar.Yoksa parçalanma olur.)
  • Hafif diriyken süzdüğünüz yer elmalarını sıcakken nar sirkesi,limon suyu zeytinyağı ve tuz ile yaptığınız sos  ile buluşturun.
  • Dağılmamalarına dikkat ederek dikkatlice karıştırın.
  • Yine sıcakken zar şeklinde doğradığınız kırmızı soğanı ilave edin.
  • Soğuduktan sonra ince kıydığınız maydanozları da ilave edip servise hazır hale getirin.
  • Afiyet olsun.





.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder