20 Eylül 2016 Salı

Tavuk Köftesi



Aramızda köfte sevmeyen var mı?
Tavuğu da severim köfteyi de diyorsan bu tarif tam senlik.
Koş Koşş...
Yapımı kolay, lezzeti ortalamanın üzerinde..
Ev yapımı olduğu için katkı maddesi de içermiyor.
Yani çocuklar için de güvenli.


Kafama takılan sadece bir nokta var ki o da 'Organik' mevzusu.
Çünkü gerçek köy tavuğunun nasıl bir şey olduğunu gayet iyi biliyorum ve organik diye aldığım tavukların o gerçek tavuklarla uzaktan yakından alakasının olmadığını görüyorum.
Ama yapabileceğimiz bir şey yoksa ya tamamen vazgeçeceğiz ya da gözlerimizi yumup devam edeceğiz.
'Ben böyle şeyleri hiç kafaya takmıyorum ki' diyorsan o zaman normal tavukla da deneyebilirsin pek tabi.

Hepimiz anlaştıysak normal köfteye rakip tavuk köftesi tarifime geçiyorum.




Tavuk Köftesi

Malzemeler:

Yarım kilo organik tavuk kıyması
1 adet organik tavuk göğüs eti
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
5-6 dal maydanoz
3 dilim bayat ekmek içi
1 adet yumurta
Tuz
Karabiber
Toz kırmızı biber
Köri

Yapılışı:


  • Göğüs etini orta boy bir tencereye alıp kaynatın.
  • Pişip soğuduktan sonra elinizle minik parçalara ayırın.



  • Geniş bir kaba rendelediğiniz soğan ve sarımsağı alın üzerine kıyılmış maydanoz da ekleyin.



  • Sert bayat ekmeği rondoda ufalayın.



  • Kıymayı,didilmiş tavuk parçalarını,ekmek içini ve baharatları da ekleyip biraz yoğurun ve yuvarlak köfte şekilleri verin.



  • İsterseniz bol kızgın yağda isterseniz fırında ya da ızgarada pişirip sıcak olarak servis yapın.


Not:Tavuk kıyması bulamazsanız haşladığınız tavuğu rondodan çekerek kendiniz de evde yapabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder