12 Eylül 2016 Pazartesi

Düğün Çorbası



Bildiğin bir yemeği tarif etmek ne kadar zormuş meğer.
Düğün çorbası en  pratik çorbalardan
biri benim için.

Daha önce yapmadıysan ve zor olduğunu düşünüyorsan yanılıyorsun.
Bir mercimek kadar bir tarhana kadar kolay aslında.
Tek yapman gereken et suyu çıkartmak ve onu terbiye ile çorbaya dönüştürmek.

Yine gireyim mi hazır paket çorba mevzularına ben şimdi?
Doğru söyle var mı şu an evde o paketlerden?
Çok sık yapmıyorsan bile duruyor mu kenarda acil durum butonu gibi?

Elimde bir paket olsaydı da şimdi içindekiler kısmını okusaydım.
Ne idüğü belirsiz şeylerin isimlerini tek tek araştırıp zararlarını anlatsaydım sana ama evime hiç giremediler ki elimde olsunlar.
Ya markete gidince okuyorum ya da eş dostun evine gidince dolapta falan görürsem kapıp okuyorum.
Sonra da vay o eşin dostun haline.

Başladı yine bu kız diyorsan deme hiç tamam tamam...
Biliyorum
Ne senin vaktin var ne benim.
Ama bir gün yap mutlaka bu çorbayı.


Adı düğün çorbası çünkü Osmanlı mutfağında adından da anlaşılacağı gibi düğünlerde,cemiyetlerde ve bayramlarda sıkça tercih ediliyormuş.


Ben de hazır bayram gelmişken bunu yazayım dedim.

İyi Bayramlar diliyorum.
Mutlu kal.


Malzemeler :
   6 kişilik

250-300 gr. kemikli kuzu gerdan
6 su bardağı su
4 yemek kaşığı tereyağ
3 yemek kaşığı un
1 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı karabiber


Terbiyesi İçin :

1 su bardağı yoğurt
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı limon suyu

Hazırlanışı :


  • Kuzu eti ve 6 su bardağı suyu tencereye koyup kaynatın. 
  • İlk köpüğünü attıktan sonra altını kısıp kapağını kapatın.
  • Kısık ateşte pişmeye bırakın.
  • Ara ara suyun üzerinde köpük oluşursa bir kaşık yardımıyla temizleyin.



  • Bir bıçak yardımıyla kontrol ettiğiniz etler iyice pişince tel süzgeç yardımıyla süzün.
  • Soğuktan sonra etleri kemiklerinden ayıklayın.
  • Küçük parçalar halinde didin.



  • 4 yemek kaşığı tereyağını tencerede eritin.
  • 3 yemek kaşığı unu ilave ederek hafifçe kavurun.
  • Süzdüğünüz et suyunu ilave ederek karıştırarak kaynamaya bırakın.
  • Bu aşamada didikleniğiniz etleri ve baharatları da çorbaya ilave edin.




  • Çukur bir kapta yoğurdunuza bir yumurta sarısını ve 1 yemek kaşığı limonun suyunu iyice çırpın.



  • Kaynamakta olan çorbanızdan 1 kepçe kadar alıp yoğurtlu karışımınıza yavaşça ilave ederek terbiyenizi ılıştırın.



  • Terbiyeyi ılıştırdıktan sonra çorbanıza ilave edip 3-4 dakika kadar daha kaynatın.



  • Dilerseniz üzerine kırmızı biberli tereyağ yakabilirsiniz.



  • Çorbanız servise hazır.



Son notlar :
İlk aşamada et suyunuzu yaparken ilave olarak 1-2 diş sarımsak,1 küçük havuç,1 küçük patates ve  1 küçük soğan ilave edebilirsiniz.
Böylelikle hem tadı hem besleyiciliği artacaktır çorbanın.















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder