22 Temmuz 2016 Cuma

Hayat sana ekşi ekşi limonlar veriyorsa belki de kalk limonata yap demek istiyordur

Kim istemiyor ki kavurucu yaz günlerinde buz gibi şeyleri hüpürdetmeyi?
Ben sanırım..
İstemiyorum.
Kendi kendini ifşa eden bana bakın şimdi.
Hava 75 fahrenayt derece de olsa ben hala çay içebilirim,
türk kahvesi ya da filtre kahve ve benzerleri benim için havanın derecesi ile bağdaşmayan şeyler.

Ayrıca ben kola ve türevlerini sevmem.
Hazır meyve sularını hele hiç sevmem.
işin ilginç yanı limonata da sevmem..
Ekşi-tatlı karışımını hala çözümleyebilmiş değilim kafamda.

Ama tabi sevmediğim yapmayacağım anlamına gelmiyor.
Çünkü eşim bayılır.
Bu sıralar her akşam elinde bir kutu meyve suyu ile görünce yapayım da doğal bir şeyler içsin diye düşündüm.

Gözümde büyütüyordum ama gayet de kolaymış.
Artık sık sık yaparım.
Belki benimde bu sayede damak tadım değişir limonata severim.

Tarife geçmeden önce  'onu sevmem,bunu sevmem ne mıymıy tipmiş' demeyin şimdi bana..

Değilim aslında. Sadece doğalın peşinde koşan biriyim.
Hazır meyve suları mesela bana kalırsa sadece şekerli ve aromalı yapay sular..
Sizce?

Gelelim tarifimize

Ev Yapımı Limonata

Malzemeler:
8 adet limon
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıcak su
1 litre soğuk su
4-5 dal taze nane

Yapılışı:
Limonların kabuklarını beyazlarına gelmeyecek şekilde ince rende ile derin bir kaba rendeleyin.
1 su bardağı toz şekeri kabukların üzerine döküp 2-3 dakika kadar elinizle yoğurun.
1 su bardağı sıcak suyu bu karışıma döküp şekerin iyice erimesini sağlayın.
Limonların suyunu sıkıp 1 litre su ile bu karışıma ilave edin.
İnce süzgeç yardımıyla kavanoza aldığınız limonatanıza yıkadığınız nane yapraklarını dalıyla birlikte ilave edin.

Notlarım var:

  • Süslemek için lime kullanırsanız çok daha güzel bir görünüm elde edersiniz ama maalesef Bursa'da her daim bulmak mümkün değil.                                         
  • Nane yapraklarını ayıklamak,kesmek gibi bir girişimde bulunmayın.Belki 7-8 saat sonra limonatanız hala bitmediyse yaprakları çıkarıp atmak isteyebilirsiniz.Çünkü limonun asidiyle canlı yeşil hallerinden eser kalmıyor ama aromasını limonataya geçirmiş oluyor.                                                
  • Bu ilk denemem olduğu için klasik bir limonata yaptım.bir sonraki sefer portakal kabuklu,çilekli,ballı-zencefilli falan denemelerim olacak.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder