26 Temmuz 2016 Salı

Çilekli Pratik Kek

Pratik ve az malzemeli tariflere bayılıyorum.

Ters orantılı olarak ortaya harika bir şey çıkıyorsa hastenelik oluyorum hepten.

Hangimizin zamanı var ki saatlerce uğraşmaya zaten?

Bir sabah arkadaşımdan telefonuma gelen mesaj üzerine yaptım bu keki.

'Ben yaptım ama biraz malzemelerle oynadım güzel olmadı' yazıyordu..

Evde de hazır çilek varken o gün hemen yaptım ve sonuç mükemmel.

Tarifi Kitcheninred'ten almış.

Ben tarife bağlı kaldım.

Size de tavsiye ederim.

Tarifimize geçelim. 

Ben şimdi biraz kopyala yapıştır yapacağım.

Belki tasvip edilmiyor böyle şeyler bilmiyorum ama hepten de ''ben buldum'' diyemeyeceğim haliyle.




Malzemeler:


  • 1 küçük kase toz şeker (200 gr)
  • Aynı kase ile un (200 gr)
  • Aynı kase ile tepeleme (ayıklanmış) çilek (300 gr)
  • 3 yumurta (oda sıcaklığında!!!)
  • 1 paket kabartma tozu
  • Üzeri için pudra şekeri

Yapılışı:

Fırınınızı 170 dereceye ısıtın (turbo olmayacak)

Çilekleri önceden yıkayıp, ortadan ikiye kesin.(kağıt havlu üzerinde kurumaya bırakın)


Oda sıcaklığındaki yumurtaları toz şekerle yaklaşık 2-3 dk. çırpın.(krema kıvamına gelecek)

Üzerine un,vanilin ve kabartma tozunu eleyip, en düşük devirde kısa süreyle (un kaybolana kadar) karıştırın.

Karışımı yağladığınız kelepçeli kek kalıbına dökün.

Çilekleri hafif bastırarak hamurun her yerine döşeyin.

Isıtttığınız fırında 35-40 dakika kadar pişirin.

Fırından çıktıktan 10 dk sonra pudra şekeri serpip süsleyebilirsiniz.

Kitcheninred krema kullanmış ama ben böyle tercih ettim.

seçim sizin :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder